tirsdag, juli 18, 2006

Skagen 17-07

Så er jeg tilbage efter en lille pause. Jeg var på en endags-udflugt til Skagen i går. vi så museets udstilling om nordiske kunstnerpar. Ganske spændende, bl.a. stiftede jeg bekendtskab med et svensk par, Sigrid Hjertén og Isaac Grünewald. De var noget yngre end skagensmalerne, og viser tydeligt hvor meget der skete i kunstverdenen omkring år 1900. Uanset hvor meget jeg holder af skagensmalerne, så peger deres kunst ikke fremad i det 20. århundrede.
Det var også sjovt at se de originale akvareller til de Carl Larsson billeder, som man kender til lidt over kvalmegrænsen fra utallige reproduktioner.
Endelig var det spændende at se Galleri Tavi, som har nogle enorme udstillingslokaler på havnen, med en omfattende udstilling af f.eks. Poul Gernes. Jeg ønsker Tavi held og lykke med de nye lokaler og glæder mig til at komme igen.

Ingen kommentarer: